ETLİK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
AMACIMIZ…
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisimiz, yaşamda bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle, öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.
Okulumuzda yeni gelen öğrencilerle oryantasyon çalışması, tüm sınıflarda sınav sistemi, verimli ders çalışma yolları, sınav kaygısı, bağımlılık, motivasyon konularında sınıf, grup ve bireysel çalışmalar yapılmaktadır.
ÖRNEK DERS ÇALIŞMA PROGRAMIMIZ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA İÇİN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖRNEK DERS ÇALIŞMA PROGRAMI |
||||||
PAZARTESİ |
SALI |
ÇARŞAMBA |
PERŞEMBE |
CUMA |
CUMARTESİ |
PAZAR |
HER GÜN YAPILMASI GEREKEN İŞLER Ø Günlük tekrar Ø Ödevlerin yapılması Ø Bir sonraki günün derslerine hazırlık Ø Kitap okuma Ø Her gün iki dersle ilgili sınava hazırlık (konu tekrarı, özet çıkarma, test çözme) |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
* Günlük tekrar ile sınava hazırlık kısmını aynı anda planlayabilirsiniz.Hafta arası çalışılamayan dersler mutlaka hafta sonu telafi edilmelidir.
Ders çalışırken dikkat edilmesi gereken hususlar:
1. Derse başlamadan önce kendimize motive etmeliyiz. (Çalışırsam neleri başaracağım.)
2. Kendimizi çalışmaya hazırlamalıyız. (hayal kurmayı, yersiz endişeleri ve halledilmeyen sorunları ya dersten önce halletmeli yada ders sonrasına ertelemeliyiz.)
3. Mutlaka plan yapmalıyız. Bugün neler yapmamız gerektiğini ya da yapmayı düşündüğümüzü planlamalıyız.
4. Derse başlamadan ortamı hazırlamalıyız( ihtiyacımız olan ders materyallerini eksiksiz hazırlamalı, her gün aynı yerde ders çalışmalı (mutlaka masa başı olmalı), odayı havalandırmalı, dikkatimizi dağıtacak malzemeleri ortadan kaldırmalı)
5. Yeni öğrenmeleri en iyi anladığımız zaman diliminde, tekrarları yatmadan önce yapmalıyız.
6. Öğrenirken beş duyumuzu kullanmalı, hatırlamayı kolaylaştırıcı yolları denemeliyız( kendi cümlelerimizle sesli tekrar, yazarak çalışma, harita, resim, grafik vb materyallerden yararlanma, konuları hikayeleştirme, resim çizme, diğer konularla ilişki kurma vb.)
7. Öğrendiklerimizi aynı gün yoğun bir tekrar yerine (kısa süreli hafızaya geçer ve ertesi gün büyük bir kısmı unutulur), mutlaka aralıklı (farklı günlerde) tekrar yaparak uzun süreli hafızamıza geçirmeliyiz.
8. Ders çalışmayı 40-50 dakikadan, ders aralarını da 10-15 dakikadan uzun tutmamak gerekir.
9. Ard arda sözel ya da sayısal dersleri çalışmak yerine bir sayısal bir sözel dersi çalışmak daha az yorucu olur.
10. Kendimize haftalık program yapmalı ve yaptığımız çalışmaları işaretlemeli ya da üzerini çizmeli bu bizim motivasyonumuzu yükseltecektir.
Hayatta bir gayesi olmayan insanlar, bir nehir üzerinde akıp giden saman çöplerine benzerler; onlar gitmezler, ancak suyun akışına kapılırlar. Senec
Hayatın her alanında sorulması gereken soru "Ne elde ettik?" değil, "Ne yaptık?" tır. Carlyle
Düşündüklerimiz ve inandıklarımız önemli değildir. Asıl önemli olanlar yaptıklarımızdır. John Ruskin
Başarı azim gerektirir; azim ise irade…Bazı hedefler; başarısız olmaya da değer...Gerçek başarı; başarısız olma korkusunu yenebilmektir...
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
meb_iys_dosyalar/06/15/974813/dosyalar/2019_09/27114543_Verimli_ders_calYYma_yollarY.pdf
SINAV KAYGISI
meb_iys_dosyalar/06/15/974813/dosyalar/2019_09/27115150_sYnav_kaygYsY.pdf
ERGENLE İLETİŞİM
meb_iys_dosyalar/06/15/974813/dosyalar/2019_09/27115210_ergenle_iletiYim.pdf
ETLİK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İyi çalışmalar…